Ultimele Știri :
latest

728x90

468x60

Muzeul locomotivelor cu abur din Resita

     In 1872, la Resita incepe sa fie produsa prima locomotiva cu aburi pe teritoriul Romaniei, prezentata mai apoi la o expozitie in anul 1873 la Viena, numita RESICZA-2 proiectata de Johon Haswel directorul fabricii de locomotive din Viena. Locomotiva era destinata transportului uzinal intern, marea constructie de locomotive incepe la Resita in anul 1920 si fabricarea locomotivelor pe abur se incheie in anul 1964.
     Primele locomotive care au circulat pe teritoriul Romaniei sunt cele de pe ruta Bucuresti - Giurgiu. 




     La uzina de locomotive din Resita se produc mai multe tipuri de locomotive, in total sunt produse 1.461 de bucati:

- Seria 230.000 locomotive ce servesc pentru trenuri de calatori
- Seria 142.000 locomotive ce servesc pentru trenuri grele de calatori.
- Seria 50.000 si 150.000 locomotive pentru trenuri marfare.
- Seria 131.000 locomotive ce servesc pentru trenuri de calatori

     Pe 3 iulie 1972 se infiinteaza un muzeu al locomotivelor pe abur. 
























Mai multe imagini cu Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita pe link-ul de mai jos


« PREV
NEXT »

Un comentariu

  1. "In 1872, la Resita incepe sa fie produsa prima locomotiva cu aburi pe teritoriul Romaniei." Păi, din start nu-i adevărat!

    În 1872 la Reschitz (Resicza) nu putea fi nicicum fabricată locomotivă romănească din simplă cauză istorică. Corect ar fi fost: "pe teritoriu austro-ungar" pt. că acest oras a făcut parte în mod natural din Ungaria (istorică), mai apoi din comunitatea statală Austro-Ungaria, pînă la 1920.
    Şi asta doar pentru a fixa cadrul în timp pentru cei tineri şi toţi alţi, dornici de cunoaştere.
    Cu mult mai mult este corectă inscripţia: http://resitablog.files.wordpress.com/2010/09/locomotiva-resita.jpg

    În rest foarte binevenită, corectă ideea muzeului tehnic St.E.G.-C.F.R.!

    RăspundețiȘtergere