Primele locomotive care au circulat pe teritoriul Romaniei sunt cele de pe ruta Bucuresti - Giurgiu.
La uzina de locomotive din Resita se produc mai multe tipuri de locomotive, in total sunt produse 1.461 de bucati:
- Seria 230.000 locomotive ce servesc pentru trenuri de calatori
- Seria 142.000 locomotive ce servesc pentru trenuri grele de calatori.
- Seria 50.000 si 150.000 locomotive pentru trenuri marfare.
- Seria 131.000 locomotive ce servesc pentru trenuri de calatori
Pe 3 iulie 1972 se infiinteaza un muzeu al locomotivelor pe abur.
Mai multe imagini cu Muzeul Locomotivelor cu Abur din Resita pe link-ul de mai jos
"In 1872, la Resita incepe sa fie produsa prima locomotiva cu aburi pe teritoriul Romaniei." Păi, din start nu-i adevărat!
RăspundețiȘtergereÎn 1872 la Reschitz (Resicza) nu putea fi nicicum fabricată locomotivă romănească din simplă cauză istorică. Corect ar fi fost: "pe teritoriu austro-ungar" pt. că acest oras a făcut parte în mod natural din Ungaria (istorică), mai apoi din comunitatea statală Austro-Ungaria, pînă la 1920.
Şi asta doar pentru a fixa cadrul în timp pentru cei tineri şi toţi alţi, dornici de cunoaştere.
Cu mult mai mult este corectă inscripţia: http://resitablog.files.wordpress.com/2010/09/locomotiva-resita.jpg
În rest foarte binevenită, corectă ideea muzeului tehnic St.E.G.-C.F.R.!